dinsdag 16 november 2010

MIJN DROOMHUIS

Vandaag liever ik over mijn droomhuis te schrijven. Het is niet echt, en eigenlijk is het erg moeilijk om echt te worden, maar toch is het wel leuk om over te danken !

Ik wil het liefst eengezinswoning met tenminste 5 kamers. Het is dus groot genoeg voor iederen in mijn familie - mijn man, mijn dochter en ik - een eigen kamer heeft, en ook nog een woonkamer en liefst een “studie” of “gast” kamer voor allemaal. Er is ook een kleine dakkamer waarop mijn dochter haar boeken kan rustig schriven (zij houdt van boek schrijven dus). Dit kleine dakkamer speelt een belangrijke plek voor haar, een ook voor mij, zoals een geheime kamer :D.

Omdat voor mij het koken heel leuk en ook heel belangrijk is, liever ik in mijn woning een grote keuken, met een wijde bereiding tafel en ruimtelijke keuken kasten. Nou is ‘t echt leuk om over de keuken even te danken hoor ! Droom is toch altijd een droom.

Met drie van ons, wil ik een woning met tweede toilet, nou dan moet niemand op iemand voor de toilet te wachten ! een grote bad en douch kamer is ook wel leuk waarin  wij de wasmachine naast een badkamer kast en een paar hangertjes kunnen opzetten. Het bad wordt mischien niet vaak gebruikte, toch is het nog wel leuk voor afentoe gebruiken wanneer jij moe bent of stress hebt, bijzonder in koud weer.

Ik wil alle rammen in de woning met dubbelglas. Het raam in woonkamer is in Oost-Zuid richting, zodat de wonning in elk seizoen de meest zonneschijn kan hebben. Het water-verwarmming systeem is in elke kamer met een thermometer geinstalleerd. De vloer is gelamineerd zodat het blijft altijd schoon en is ‘t ook makelijk om schoon te maken. 
De woning heeft ook een voortuin en een achtertuin waarin verschilende planten en groenten groeien en bloeien. Wat leuk ! Mijn dochter heeft eigenlijk tuindiploma en dus met deze tuinen zij veel ideeen kan maken.

Ik wil de woning in een rustige en schoone omgeving zit. Vriendelijke buurt is belangrijk, vooral kindvriendelijk. Een speelplaats is vlakbij waarmee mijn dochter en andere kinderen kunnen spelen. De woning is dichtbij een park en een bos waarin wij afentoe kunnen wandelen. Basisschool en bibliotheek zijn is ook vlakbij.  Mijn dochter elkedag naar haar school kan lopen. Winkelen zijn niet te ver weg, 5 minuten met de fiest, en de stad is op rond 10 minuten met de fiets.

Tja, dat is mijn droomhuis. Eigenlijk woon ik tegenwoordig in een huis die bijna alles heeft – behalve dat het alleen maar 3 kamerwoning is ! Ik droom een eenvoudige droom he !

____
ghi chú: chữ đỏ là sửa lỗi ngữ pháp đới, tớ tuyền nhầm giống thôi, kiểu như gọi "thằng" dao trong tiếng việt ý hihi ............. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten