zondag 25 april 2010

meer tijd voor jouw kind ...

Gisterenavond leeste ik DAG krant (niewsblad), er is een artikel namelijk "praat veel met kleine kinderen: hoe veel er thuis gepraat wordt, hoe beter kinderen het doen op school". Ik vind 't helemaal waar en vind ik ook zo geluk dat we (mijn dochter en ik) veel tijd bijelkaar hebben gehad sinds ze a kleine kind was. Ik denk, eigenlijk altijd, dat het wezenlijk (essensieel) is voor kinderen sammen met hun ouders spelen, vooral als zij klein zijn.
Maar is het belangrijk ook voor kinderen de TV (televisie) kijken ? is het goed of beter te lezen ? "het hangt ervan af wat ouders wil" (dit zin kopieer ik van de grootwoordenboek) tegenwoordig zijn mensen gemakkelijker op hoe willen zijn hun kinderen thuis te doen, als het beter is voor ze vrij te zijn !!! het is slecht, dat moet ik zeggen en probeer ik niet te koop een TV (nog niet ...)

mijn man zei tegen mijn dochter "hoe meer gek thuis je bent, hoe beter te doen op school je doe"

nee, nee zei ik, "hoe meer je zegt, hoe geker je bent!" ... ha ha ha ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten